hjælp til jobsøgning

Gode råd til din jobsøgning

29.01.24
En hjælp til selvhjælp ved din jobsøgning: Få inspiration til hvordan du kommer i gang med at skrive ansøgning og cv.

Skriv ansøgning

Generelt kan man sige, at ansøgningen skal bestå af tre dele:

Lav et CV

CV´et kan indeholde:

  • Oplysninger om erhvervserfaring, uddannelse og kurser.
  • IT-kundskaber.
  • Sprogfærdigheder.
  • Personlige egenskaber.
  • Frivilligt arbejde.
  • Fritidsinteresser.
  • Kontaktoplysninger.
    Her er et eksempel på hvordan et CV kan se ud.

    Hvis du har brug for at finde oplysninger om, hvor du tidligere har arbejdet, kan du finde en oversigt ved at logge ind med NemID på borger.dk og vælge pensionsoversigt: ATP på Borger.dk

Når du så skal søge et konkret job, kan du plukke det ud, der passer til jobbet. 
Her kan du hente en simpel skabelon, hvor du kan udfylde dine egne kvalifikationer.

Klik linket og download
folder om jobsøgning

Guide til at skrive en ansøgning og lave et CV

Jobhjælp på biblioteket
hver tirsdag kl. 13-15

 

Lidt om Worddokumenter og pdf-filer

Når du sender din ansøgning og CV, er det en god ide, at dokumenterne bliver sendt som pdf-filer.
Læs hvordan man ændrer worddokumenter til pdf-filer.